Motul High Torque DCTF är helsyntetisk (esterbaserad) och extra högpresterande olja speciellt framtagen för användning i dubbelkopplingar (DCT) som används inom racing eller på annat sätt utsätts för extra hård belastning. Perfekt för bilar med högt vridmoment och hög effekt. Motul har formulerat denna DCT-olja med speciella additiver som garanterar optimal friktion i kopplingen även under extrema förhållanden. Användaren erhåller bättre växlings- och transmissionsrespons jämfört med vanliga DCT-oljor och även ett förbättrat slitageskydd vid extrem belastning. Produkten skall inte användas is vanliga automatväxlar eller i s.k. torra dubbelkopplingar. Rekommenderas i dubbelkopplingar från leverantörer som t.ex. ZF, GETRAG, BORG WARNER, TREMEC eller RICARDO (som används av många sportbilstillverkare. Exempel på biltillverkare är AUDI (S-tronic), BMW (Drivelogic), BUGATTI (Ricardo), FERRARI, FORD, MERCEDES AMG, MITSUBISHI (TCSST), NISMO, NISSAN (GR6), PORSCHE (PDK), m.fl?
High performance 100% Synthetic - ESTERlubricant specially engineered for Racing, Tuned and High-power road cars fitted with highly stressed Dual Clutch Transmission (DCT).
Suitable for use in a wide range of high-performance vehicles fitted with DCT gearboxes featuring Wet Double Clutch Transmission design.
Especially suitable for Dual Clutch Transmission (DCT), facing high levels of torque and power, from suppliers such as ZF, GETRAG, BORG WARNER, TREMEC or RICARDO and used by main sport car manufacturers: AUDI (S-tronic), BMW (Drivelogic), BUGATTI (Ricardo), FERRARI, FORD, MERCEDES AMG, MITSUBISHI (TC-SST), NISMO, NISSAN (GR6), PORSCHE (PDK),.
Not to be used in conventional A/T, CVT and Dry DCT applications.